آموزش

کاشت درخت خرمالو ؛ الگوی کاشت و کوددهی

پرورش درخت خرمالو راهی عالی برای لذت بردن از میوه های رنگارنگ پاییزی در باغ شما است. این درخت به دلیل چوب و میوه اش بسیار شیرین است و ارزش زیادی دارد. چوب این درخت قوی و مقاوم است و برای ساخت چوب گلف و بیلیارد استفاده می شود. پرورش خرمالو یک پروژه سرگرم کننده و بسیار اقتصادی برای باغداران است.

شرایط رشد درخت خرمالو

درباره شرایط رشد درخت خرمالو بیشتر بدانید تا بتوانید خودتان این میوه های شگفت انگیز را پرورش دهیددرختان خرمالو را می توان در مناطق مقاوم به سرما پرورش داد. خرمالوی آمریکایی می تواند درجه حرارت را تا (۳۲ درجه سانتیگراد) تحمل کند در حالی که خرمالوی آسیایی می تواند دمای زمستان را تا (۱۸ درجه سانتیگراد) تحمل کند.

نحوه رشد درختان خرمالو

شما می توانید خرمالو را از دانه ها ، قلمه ها یا پیوند زدن پرورش دهید.

یک عامل مهم برای کسانی که می خواهند نحوه پرورش درختان خرمالو را بدانند شامل نوع و تعداد درختان کاشت می شود. درخت خرمالوی آمریکایی به نوع نر و ماده این گیاه برای میوه دهی نیاز دارد در حالی که گونه آسیایی خود بارور است. اگر فضای باغ کوچکتری دارید ، خرمالوی آسیایی را در نظر بگیرید.

پرورش درخت خرمالو

شرایط مناسب برای پرورش درخت خرمالو دشوار نیست. این درختان به خصوص در مورد خاک محدودیت ندارند. اما با pH بین ۶.۵ تا ۷.۵ بهترین عملکرد را دارند. اگر به پرورش خرمالو علاقه دارید ، محلی آفتابی را انتخاب کنید که زهکشی خوبی داشته باشد.

الگوکاشت درخت خرمالو

خرمالو درختان بسیار خوبی برای باغ شما و کاشت آنها آسان است. خرمالو دارای ریشه قوی است. از رنگ ریشه ها نگران نباشید. آنها به طور طبیعی سیاه به نظر می رسند و نباید آنها را بیمار یا مرده در نظر گرفت. سوراخی را به اندازه کافی حفر کنید تا ریشه را در خود جای دهد. سوراخ را ۴ برابر عرض ریشه ها و ½ برابر عمق آن حفر کنید. درخت را در سوراخ کاشت قرار دهید و با خاک پر کنید. درخت را عمیقاً آبیاری کنید تا آب تا ریشه ها خیس شود.

در زمان کاشت کود ندهید. کل منطقه کاشت را مالچ کنید ، مالچ را چند سانت از تنه بکشید تا رطوبت در کنار پوست جمع نشود. مالچ به کاهش تبخیر کمک می کند و همچنین ریشه ها را در تابستان خنک نگه می دارد. در زمان کاشت نیازی به هرس ندارد.

مراقبت از درخت خرمالو

نگهداری خرمالو نیز در رابطه با هرس بسیار آسان است. به سادگی اندامهایی را که در حال عبور و آویزان هستند ، هرس کنید. برش های ساختاری شاخه های قوی برای حمایت از میوه های زیاد ایجاد می کند. همچنین اجازه نمی دهد درختانش بلندتر شود و دست به بالای درخت برسد. هرس متوسط ​​ می تواند به کاهش گرایش درختان به باروری متناوب یا باردهی هر یک سال دیگر کمک کند.

دمای مناسب درخت خرمالو

خرمالوی آسیایی تا حدود صفر درجه مقاوم در برابر سرما است ، اگرچه برخی از گونه ها ، مانند اوریکا و شنگ ، سرما را تا ۳۲ درجه سانتیگراد تحمل می کنند. خرمالوی آمریکایی تا ۴۰ درجه سانتیگراد مقاوم است. انواع گونه ها دارای میوه هایی با طعم عالی هستند.

خاک مناسب درخت خرمالو

درختان میوه برای رشد خوب به خاک حاصلخیز نیاز دارند ، بنابراین قبل از کاشت ، pH خاک خود را بررسی کنید. اگر pH خاک محل کاشت درخت شما ۶.۰-۷.۰ باشد ، در شرایط خوبی هستید. خرمالو خاک با زهکشی مناسب و اسیدی را ترجیح می دهد.

خرمالو خاکهای کمی اسیدی و لومی را دوست دارد اما با طیف وسیعی از شرایط سازگار است. در خاکهای شور عملکرد خوبی ندارند.

نور خورشید درخت خرمالو

آفتاب کامل برای پرورش درخت خرمالو بهترین است. از تغییر الگوهای نور در فصول مختلف آگاه باشید ، در نظر داشته باشید که خرمالو در اواخر پاییز می رسد.

آبیاری درخت خرمالو

درخت خرمالو نیاز به آبیاری زیادی ندارند. فقط در فصل خشک آبیاری لازم است. در طول خشکسالی ، هفته ای یکبار ، عمیقاً در ریشه ها ، آبیاری کنید. آنها بعد از کاشت یا پیوند به آبیاری نیاز دارند.

دما و رطوبت درخت خرمالو

خرمالو می تواند شرایط سخت زمستانی را تحمل کند. آنها گردش هوا را دوست دارند ، اما مراقب باشید آنها را در جایی که در برابر بادهای زمستانی بسیار آسیب پذیر هستند نگذارید. آنها همچنین می توانند دمای گرم را تحمل کنند. در آب و هوای بیابانی به احتمال زیاد میوه نمی دهند ، اما در مناطقی که درختان برگریز تکثیر می شوند و رطوبت متوسطی را دوست دارند و بهترین عملکرد را دارند.

کوددهی درخت خرمالو

درخت خرمالو خاک لومی را دوست دارد اما به طور کلی بدون کود اضافی رشد خود را دارد. اگر خاک شما بسیار غنی نیست، هنگام کاشت درخت خرمالو مقداری اصلاح خاک برای شروع کاشت انجام دهید.

هرس کردن درخت خرمالو

درختان خرمالو باید در سالهای اولیه به خوبی هرس شوند تا شاخه اصلی آن قوی شود. هنگامی که خوشه های میوه بالغ می شوند ، ممکن است میوه ها در نوک شاخه ها سنگین شوند و شاخه ها شکسته شوند. هرس درخت به سالم ماندن درخت کمک زیادی می کند.

آفات و بیماریهای شایع درخت خرمالو

خرمالو به طور کلی عاری از آفات و بیماری ها است. اما قارچ های ریشه یا سایر آفات ممکن است مشکل ساز شوند. برای محافظت از میوه با روشهای ارگانیک درخت را محافظت کنید.

برداشت درخت خرمالو

به دلیل قابض بودن خرمالو، مهم است خرمالو قبل از چیدن به طور کامل برسد. همچنین پس از چیده شدن به بلوغ خود ادامه می دهند. بهتر است به آنها اجازه دهید تا کاملاً نرم شوند تا از طعم شیرین کامل آنها لذت ببرید. میوه ها در اواخر پاییز می رسند و ممکن است تا زمستان روی درخت بمانند و برای پرندگان خوش شانس یک غذای شیرین است.

سخن آخر

خرمالو یکی از خوشمزه ترین میوه های پاییزی و بسیار مقاوم به سرما است. یکی از بهترین درختانی است که میتوانید در باغ خود کشت دهید و در پاییز از میوه هایش استفاده کنید.

نوشته های مشابه