آموزش

آسیاب میکسر چیست و چه نقشی در تولید خوراک دام دارد؟

دستگاه آسیاب میکسر در مرغداری ها باعث تولید و عرضه محصولات غذایی برای جوجه ها، غازها، اردک و برخی از پرندگان داخلی می شود. در گذشته، شایع ترین نوع تغذیه خوراک مرغ دانه ها، زباله های باغی، ضایعات خانگی و غیره بود. با افزایش صنعت کشاورزی، کشاورزان از این واقعیت مطلع شدند که این خوراکی ها برای تأمین مواد غذایی مناسب برای مرغ ها و طیور کافی نیست.

با انجام این تحقیقات، نیاز به محصولات غذایی سالم افزایش یافت و مرغداران شروع به استفاده از تجهیزات و ماشین آلات خوراک دام کردند.

محصولات خوراک طیور به سه دسته تقسیم می شوند: محصولات پردازش، محصولات نگهداری، محصولات تغذیه ای. تغذیه مدرن مرغ، غلات حاوی مکمل های غذایی، مکمل های پروتئینی مانند روغن سویا، مکمل های معدنی و ویتامین می باشد. خوراک پرندگان با توجه به وزن، سن، نرخ رشد آن، میزان تولید تخم مرغ و آب و هوا تعیین می شوند. با توجه به این عوامل، فرمولهای تغذیه ای برای آن ها در نظر گرفته میشود. کارخانجات کوچک تولید مرغ و مرغداری ها در یک مکان تمیز و خشک ساخته می شوند زیرا محصولات مرطوب می توانند باعث افزایش رشد قارچ و باکتری های مضر شوند . تغذیه مرغ به وسیله خوراک آلوده می تواند به راحتی مرغ را آلوده کند. دستگاهی که فیدر نامیده می شود برای تغذیه مرغ مورد استفاده قرار می گیرد. اما امروزه، ماشین آلات خوراک دام و طیور نیز در دسترس هستند. پس از تولید این محصولات غذایی، با کمک دستگاه هایی در بسته هایی با ابعاد و بسته های مختلف بسته بندی می شود، و در نهایت با برچسب قیمت برچسب گذاری می شود.

کاربرد دستگاه آسیاب میکسر در مرغداری

دستگاه آسیاب میکسر در مرغداری ها برای افزایش سرعت رشد سریع و افزایش بهره وری خریداری می شود. راندمان و بهبود وضعیت تغذیه می تواند بر عملکرد محصولات منعکس شود و تاثیر به سزایی بگذارد. جیره های پرورش دهندگان باید شامل چربی ها، کربوهیدرات ها، پروتئین ها، ویتامین ها و مواد معدنی در حجم بیشتری باشد. کربوهیدرات ها از غلات مانند جو، گندم، ذرت و غیره گرفته شده است. چربی هانیز از اسید های چرب، سبزیجات و غیره دریافت می شوند. محتوای چربی به عنوان منبع اصلی انرژی عمل می کند و برای یکپارچگی غشا و سنتز هورمون ها مورد نیاز است. پروتئین ها برای توسعه بافت های بدن مانند اعصاب، ماهیچه ها و غضروف بسیار ضروری هستند. غذاهای ساخته شده از کلزا، سویا و گلوتن ذرت منبع اصلی پروتئین گیاهی هستند. مواد معدنی اغلب در رژیم های غذایی مرغ اضافه می شوند، زیرا دانه ها حاوی مقدار کافی مواد معدنی مورد نیاز برای رشد سریع جوجه ها نیستند.

 ماشین آلات خوراک دام ویژگی ها و تنوع بسیار زیادی دارد. این امر باعث میشود محصولا خوراک دام با تنوع و کیفیت های مختلفی تولید شوند.

 ویژگی های ماشین آلات خوراک دام

ماشین آلات خوراک دام معمولا با توجه نوع محصول به صورت فاز به فاز عمل می کنند. از مرحله A تا H، فاز A این گیاهان با ذخیره و دریافت مواد خام مقابله می کند. فاز B همچنان تجزیه است. سنگ زنی مواد در فاز C در ماشین آلات خوراک دام با آسیاب انجام میشود.

افزودن و مخلوط کردن اجزای میکرو در فاز D دستگاه است. آرد دانه و ذخیره سازی در فاز E. رخ می دهد.بازیافت و خنک سازی در فاز F و فاز G به شما کمک خواهد کرد تا محصول نهایی را ذخیره کنید. مرحله H مرحله بسته بندی ماشین آلات خوراک دام است.

دستگاه ماشین آلات خوراک دام می توانند از هر ماده ای استفاده کنند و آن را به یک بسته تغذیه ای تبدیل کنند. ماشین آلات خوراک دام بزرگ ایده برای استفاده تجاری و صنعتی است.

دیدگاهتان را بنویسید